Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka? Samo sedno
27 zł32 zł*
* najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Szczegóły produktu
Marka:Samo Sedno
Kategoria:Książki
Sklep:Natuli
Płeć:Niemowlęce
Opis produktu
Zastanawiasz się, jak wspierać rozwój dziecka? To świetnie, bo przecież pierwsze lata życia są kluczowe dla kształtowania zdolności intelektualnych każdego człowieka! Dlatego warto poznać zabawy dla dzieci, które pomogą im zdobywać nowe umiejętności. Poradnik “Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka” dostarczy ci fascynującej wiedzy na temat funkcjonowania mózgu oraz mnóstwo pomysłów na wartościowe spędzanie czasu. Jak wspierać rozwój dziecka? To proste! Dzięki tej książce: dowiesz się, które aktywności korzystnie oddziałują na stymulację poszczególnych zmysłów przeczytasz, w jaki sposób zorganizować domową przestrzeń lub zaplanować wspólną wycieczkę poznasz propozycje zabaw ruchowych oraz zachowań wspierających koncentrację i pamięć nauczysz się, jak przekazywać wiedzę oraz ćwiczyć z dzieckiem umiejętności czytania, pisania i liczenia poznasz argumenty dotyczące niekorzystnego wpływu wczesnych kontaktów z nowymi technologiami Dlaczego kreatywne zabawy dla dzieci są tak ważne? ponieważ noworodek ma większą potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci! do szóstego roku życia mózg jest najbardziej chłonny i kształtuje się nawet w 80% możliwości intelektualne, jakie zdobędziemy we wczesnym dzieciństwie, będą z nim przez resztę życia za sprawą wrodzonych zdolności do przyswajania wiedzy nawet trzylatek może już czytać, liczyć i rozmawiać w dwóch językach Natalia i Krzysztof Minge są psychologami, autorami książek z zakresu wychowania oraz empatycznego wspierania rozwoju najmłodszych. W swojej pracy wykorzystują narzędzia rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy. Wspólnie prowadzą poradnię dla rodziców, a także organizują warsztaty, podczas których dorośli ćwiczą techniki skutecznej komunikacji. Spis treści "Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka?": O autorach (7) Wprowadzenie (8) 1. Po co wspomagać rozwój intelektualny niemowlaka i małego dziecka? (9) Z jakim potencjałem się rodzimy? (10) Która półkula jest lepsza? (13) Kto skuteczniej myśli: dorośli czy dzieci? (15) 2. Rozwój zmysłów (16) Wzrok (17) Słuch (20) Zmysł powonienia i smaku (26) Dotyk (30) Zmysł równowagi (32) 3. Aktywność fizyczna (35) Niemowlę (36) -Noszenie (37) -Leżenie (39) -Pełzanie i raczkowanie (42) -Bujanie, tańczenie, huśtanie, czyli niemowlę nie jest ze szkła (45) Dziecko w wieku od roku do trzech lat (48) -Chodzenie, bieganie, skakanie (48) -Huśtanie i kręcenie – zmysł równowagi nadal ważny (52) -Łapanie, rzucanie i lepienie, czyli ćwiczenie sprawności manualnej (53) Przedszkolak (55) 4. Rozwijamy mózg dziecka, czyli sprawiamy jemu i sobie przyjemność (58) Jakie nastawienie umożliwia sukces? (59) Kto ma dobrze się bawić? (63) Jak zaplanować działania? (66) Jak zorganizować otoczenie? (68) Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice? (69) 5. Mowa i głośne czytanie dziecku (72) Kiedy mówić do dziecka? (73) Po co mówić do dziecka? (74) Jak mówić do dziecka? (77) Kiedy warto zacząć czytać dziecku? (81) Po co czytać niemowlęciu? (82) Po co czytać przedszkolakowi? (84) Jak czytać dzieciom książki? (87) Co czytać dzieciom? (89) Dlaczego to dorosły (a nie dziecko) powinien czytać na głos? (91) 6. Nauka czytania (93) Kto może uczyć czytać? (95) Po co uczyć czytać małe dzieci? (97) Jak można uczyć czytać w każdym wieku (czyli od trzeciego miesiąca życia)? (100) Etapy nauki czytania (100) Jak zorganizować naukę? (103) Jak dostosować sposoby pracy z dzieckiem do jego wieku? (105) Kontrowersje wokół metody globalnego czytania (109) 7. Matematyka (111) Czym jest matematyka? (112) Dla kogo matematyka jest trudna? (114) Kiedy najłatwiej opanować matematykę? (115) Jak wprowadzać matematykę intuicyjną dla dzieci do trzech lat? (116) Jak wprowadzać w świat matematyki dzieci starsze? (123) Porównywanie i klasyfikacja (123) Liczebność i proste działania (124) Geometria i stereometria (126) 8. Wiedza (130) Po co komu ta wiedza? (131) Przecież ono i tak nic nie rozumie! (134) Co nas właściwie interesuje? (135) Jak pokazywać dziecku świat w sposób interesujący i łatwy w odbiorze? (136) -Bity informacji (137) -Program wiedzy (141) -Gry (142) -Plakaty (144) -Układanki i modele (144) -Filmy (145) -Eksperymenty (146) 9. Języki obce (148) W jakim wieku należy uczyć się języków (149) Po co uczyć małe dzieci języków? (150) Czy dwujęzyczność szkodzi? (151) Jak nauczać języków obcych małe dziecko? (153) -Immersja (153) -Nauczanie poprzez czytanie globalne (156) -Oddziaływanie na wiele zmysłów (157) -Rozwieszanie etykiet (158) Czego należy unikać, nauczając języków? (159) 10. Wychodzimy z domu (162) Dzieci kochają podróże (163) Dokąd warto zabrać dziecko? (165) -Niemowlę (165) -Dziecko w wieku od roku do trzech lat (166) -Przedszkolak (167) Jak zaplanować wyprawę? (168) -Przygotowanie wycieczki do muzeum, zoo, ogrodu botanicznego itp. (169) -Wyjście do teatru (170) -Wyjście na koncert, do opery (172) -Wycieczka na łono natury (173) 11. Rozwój pamięci i wspomnienia (175) Jak działa pamięć małego dziecka? (176) Co może zapamiętać małe dziecko? (177) Jak rozwijać pamięć dziecka? (179) -Powtarzanie (179) -Gromadzenie pamiątek (180) -Opowieści (181) 12. Koncentracja (184) Czy noworodek może się skoncentrować? (185) Czego potrzebuje dziecko, by rozwijać umiejętność koncentracji? (186) Jak można ćwiczyć z dzieckiem koncentrację? (188) -Niemowlę (189) -Dziecko w wieku od roku do trzech lat (192) -Przedszkolak (196) 13. Emocje (198) Jaki jest związek intelektu z emocjami? (199) Jak wspomagać rozwój emocjonalny dziecka? (201) 14. Zagrożenia dla rozwoju małego dziecka (205) Utrwalone przekonania i przesądy (206) Zabawki (208) Telewizja (209) Komputer i internet (212) Odżywianie (213) Literatura (217) JAK KREATYWNIE WSPIERAĆ ROZWÓJ DZIECKA? - PRZECZYTAJ RECENZJĘ KSIĄŻKI NA DZIECISAWAZNE.PL Polecamy [product category_id="123" limit="36" slider="true" onlyAvailable="true"] [product category_id="383" limit="36" slider="true" onlyAvailable="true"]




































